sobota 1. srpna 2020






                     Recept   na   švestkovou  omáčku.
                       je zda dán na přání,tak si jej klidně okopírujte..  Omáčku mixujte
                       klidně teplou a už ve skleníčkách NEREXOVAT...


                Švestková  omáčka  k  masu...
      
               2,5 kg  švestek,vypeckovat,-
                5 PL  octa,-
                50  dkg cukru-kdo může sladší,tak si 
                podle chuti i více...
                6 PL rumu,-
                koření jsem použila perníkové a to 
                3 PL= je tam hřebíček,skořice-však to znáte...

              Vypeckované švestky jsem dala do pekáče
               vyššího zalila octem a pekla v troubě asi
              1/2 hodinky,potom jsem zasypala cukrem,kořením,
               a polila rume a pekla další 1/2 hodinky.

             kdo chce po rozmixování klidně si dejte gelfix
             bude omáčka hustší...Potom klidně naředit jako povidla...     

9 komentářů:

  1. To by si manžel pošmáknul, ten švestkovou omáčku tuze rád :).

    OdpovědětVymazat
  2. Odpovědi
    1. Jitu nemáš za co děkovat,ráda jsem to udělala,kdyby jsi ji měla hustou,tak ředím buď horkou vodou-kapku nebo rumíkem.pa

      Vymazat
  3. Právě začíná sezona švestek, recept se určitě hodí ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Miluško porovnala jsem to se svým receptem na pečená povidla a moc se neliší. Ta omáčka by měla být nejspíš řidší než povidla.

    OdpovědětVymazat
  5. Švestkovou omáčku neznám, ale musí to být určitě dobrota. Znám pouze povidla do buchet, na šulany a knedlíky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko klidně si ji můžeš vytvořit z povidel zkrátka je naředit buď horkou převařenou vodou nebo slabě s příchutí rumu. Kamarádka si ji podle mě dala v Praze,když jsme tam byly na obědě a museli jí přinést nášup. Ke kuřecímu masíčku nebo uzenému je to dobrý...

      Vymazat
  6. Já mám hubu mlsnou, já bych si dala :-)
    Krásné srpnové dny !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi však nejsi sama,mě taky musí vyhánět z kuchyně,pak se divím,že jsem přepapaná....

      Vymazat

                              Takový    malý   pelmel...                                                               Citáty   slavných.   ...